Nyhetsbrevshållare - 2017-02-Photo_Imaging_nr1-SE - mlogo  
2017 är instax
 
 square-coming.jpg 
 
 
2017 är instax

2017 kan vara året då instax går från populär bland trendsättare till var och varannans egendom. Populariteten ökar konstant med nya följare på våra sociala medier, samt stort intresse inom nya segment, samtidigt som Fujifilm Japan hela tiden utvecklar nya modeller och tillbehör. Till våren kommer dessutom det nya formatet instax Square, som kommer ta försäljningen till ytterligare en nivå. För att möta det ökade trycket har vi anställt Jessica Esso, expert på butiksskyltning, som kommer att hjälpa er att öka intresset ytterligare hos era kunder.

Lycka till med försäljningen önskar vi på Fujifilm Nordic 

 
 
 
kiosk_se1.jpg 
Byt ut din gamla kiosk nu

Just nu är det extra förmånligt att byta ut din gamla kiosk mot vår nya A7 22" så att dina kunder ännu enklare kan ladda upp mobilbilder.
Kontakta din säljare för mer information. 

 
 
"En bra skyltning är när vi lyckats stimulera impulsköp"
Jessica-collage.jpg 

Jessica Esso är ny på Fujifilm Nordic och jobbar som Merchandiser för instax. I uppdraget ingår bland annat att åka runt till kunderna och stötta dem med produktplaceringen samt att få ut material till butikerna. Jessica började på Fujifilm i januari och har tidigare varit Visuell säljledare på Stadium. Jessica har även en yrkesutbildning inom sälj och marknad. 

– Jag ser fram emot att få se instax växa på marknaden och få vara med om att göra fler medvetna om denna roliga produkt. En varas placering i butiken påverkar hur vi handlar. Med rätt skyltning och placering ökar vi synligheten och intresset för produkten. En bra skyltning är när vi lyckats stimulera impulsköp och påminner kunden om ett behov eller önskemål som skapar ökad försäljning.
På fritiden umgås Jessica med vänner och familj. Att resa och uppleva är hennes hobby, och gärna med en fulladdad instax i handen.

 
brollop1.jpg brollop2.jpg brollop3.jpg brollop4.jpg
 
 
instax ♥️ bröllop

Under de kallaste vintermånaderna har vi varit aktiva på Bröllopsmässor runt om i landet. På vårt Instagram-konto pågår också en bröllopstävling fram till 27 februari. 

Följ oss på Instagram >>

 
 
"Kunderna tackar butikerna för att de finns"
elitefoto.jpg 

Elite Foto AS är Norges största och enda landstäckande fotokedja.
– Att vi som medlemsbaserad kedja tillsammans med våra medlemmar hittat en verksamhetsform som skapar tillväxt och försörjningsmöjligheter är avgörande. Samtidigt fokuserar vi starkt på att alla butiker drivs av fotografer och entusiaster som kan dela med sig av sin kunskap till kunderna och producera bildprodukter av hög kvalitet på äkta fotopapper. Våra medlemmar upplever ofta att kunderna tackar butikerna för att de finns, säger Per Johan Waag, kedjeledare och ansvarig för butiksaktiviteter samt marknadsföring och koncept.

Läs mer på Mynewsdesk >>

 
 
alu-plexi.jpg 
Nyhet! Aluminium + Plexi

Nu kan du erbjuda dina inredningsintresserade kunder bilder på aluminium eller plexiglas. Kontakta din säljare för mer information.

 
 
"Det är roligt att se hur tacksamma kunderna blir"
 corinne.jpg

Corinne Svala är en av två medarbetare på Fujifilm Nordics ekonomifunktion. Hon har arbetat på Fujifilm Nordic i två år och är redovisningsekonom i botten. Tidigare har hon arbetat på flera stora och små ekonomiavdelningar, både i större arbetsgrupper och som ensam ansvarig för ekonomi och rapportering. Innan yrkeslivet tog fart hann hon också vara utbytesstudent i USA samt vara med om en statskupp när hon läste spanska och undervisade i engelska i Venezuela. På Fujifilm upplever hon att månaderna "är alldeles för korta" och att det ibland känns som det är bokslut hela tiden. Hon har inte så mycket direktkontakt med kunderna men det händer då och då att någon ringer och vill ha kopia på en faktura eller förklara varför de inte hunnit betala i tid.
– Vi brukar försöka vara hyggliga bara vi ser att kunderna försöker, och ibland kan vi ge dem någon vecka eller två på sig att betala. Då är det roligt att se hur tacksamma de blir. Vi visar att vi går att diskutera med, därmed inte sagt att vi är ”dumsnälla”, vi har ju ansvar för att ta hand om Fujifilm Nordics tillgångar.
Corinne bor i Nacka med sambo, 14-årig dotter och katt. På fritiden läser hon gärna, men virkar också en hel del. Hon har en instagramsida som heter ”swedish_handicrafts" där hon lägger ut bilder på sådant hon virkat, bland annat filten hennes mamma fick i 70-årspresent nyligen. Dessutom gillar hon att fotografera.

 
 
mOgbU2N-Zd4XphSgDGG1aUZFLgI.jpg 
Se upp för nättroll

Ett antal kunder har den senaste tiden klickat på falska e-postlänkar och fått datorer kapade av skadlig programvara, så kallad "Ransomware". Länkarna har påstått sig vara leveransbesked från Post Nord samt fakturor från Legalmail.it.
"Var försiktig och klicka inte på okända länkar samt se till att ha backup på era datorer", hälsar Ola Svensson, servicetekniker på Fujifilm.

Läs mer om ransomware här >> 

 
 
mynewsdesk.jpg instagram.jpg youtube.jpg facebook.jpg
 
 

Fujifilm Nordic AB :: Hantverkargatan 25 :: 112 21 Stockholm :: +46 (0)8-52523700 :: www.fujifilm.se
Photo Imaging :: Order ffnr-pi-order@fujifilm.eu  Service ffnr-pi-service@fujifilm.eu

 
 
©2016 Fujifilm Nordic, Alla rättigheter reserverade